مرزه و خواص آن
نوشته شده توسط : اقبال

مرزه و خواص آن

مرزه در بارداری،مرزه به انگلیسی،مرزه خوزستانی،مرزه خشک،مرزه چیست

مرزه را اکثر بانوان می شناسند و درآشپزی از آن استفاده می کنند.

لازم به ذکر است که مرزه (Summer savoury) که از گیاهان خانواده نعناع محسوب می شود، در فاصله ماه‌های تیر تا شهریور در ایران به گل می‌ نشیند.در واقع مرزه گیاه چند ساله ای است که بومی مدیترانه شرقی و جنوب غربی آسیاست.بهتر است بدانید که قسمت های هوایی به انضمام برگ ها که در بعضی مواقع، فقط قسمت های بالایی گل دار جمع آوری می گردد، به صورت خوشه ای دسته شده و یا بر روی قاب های چوبی پهن کرده و در سایه و با حرارت مصنوعی کمتر از 40 درجه سانتی گراد خشک می گردند.

مرزه،خواص مرزه

کاربرد مرزه را بشناسید
لازم به ذکر است که اسانس گیاه مرزه دارای طبیعت گرم و اثرات تقویت کننده معده، تسهیل کننده عمل هضم، ضد نفخ و مُدر ( ادرار آور ) است.بهتر است بدانید که برای معالجه اسهال بسیار مناسب است و یک ضدعفونی کننده قوی به شمار می رود.بدنیست بدانید که این گیاه را به عنوان چاشنی و ادویه به همراه لوبیا، سالاد فصل، خیار، ماهی، گوشت، کالباس و سوسیس مصرف می نمایند

مرزه،خواص مرزه
به خاطر داشته باشید که دارای خاصیت بادشکن و همچنین برطرف کننده کرم می باشد.در واقع به صورت دم کردنی در رفع گرفتگی معده و روده موثر می باشد.
بدنیست بدانید که رویش مرزه خوزستانی نه تنها در این استان، بلکه در سایر استان‌های جنوبی تا میانه ایران نیز وجود دارد.در واقع آن چه در تحقیق جدید به آن اشاره شده وجود ترکیبات شیمیایی با خواص ضد التهابی و ضد درد در نمونه‌هایی از گیاه می باشد. که نه به شکل وحشی، بلکه به صورت دستی کاشته شده‌اند.

مرزه،خواص مرزه
تاثیر مرزه در درمان دردهای عصبی چگونه است
بهتر است بدانید که مصرف مرزه در درمان دردهای عصبی و نرمی استخوان موثر است. همچنین بدانید که حمام ( بُخور ) جوشانده برگ های گیاه مرزه در رفع دردهای روماتیسمی ، عصبی و نرمی استخوان نیز موثرو مفید است.
مرزه،خواص مرزه
کاهش چربی خون با مرزه
بهتر است بدانید که یک طرح تحقیقاتی که در آزمایشگاه مرکز تحقیقات گیاهان دارویی لرستان به مدت یک سال انجام شد، نشان داده است که گیاه “مرزه” با نام علمی “ساتوریا خوزستانیکا” اگر درست مصرف گردد، مانند داروهای شیمیایی میزان چربی خون را در بدن انسان کاهش خواهد داد. در واقع لازم است پژوهشگران گیاه را پس از تبدیل به پودر، به شکل کپسول خوراکی درآورند تا برای کنترل چربی خون افراد بیمار از آن استفاده کنند.از مرزه برای موارد ذکر شده استفاده نمایید.

مرزه و خواص آن

مطالب مرتبط:

تخم گشنیز و خواص آن

برگ سنا و خواص آن

نعناع





:: بازدید از این مطلب : 472
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: